
Visuele communicatie
Ontwerpen en coachen zet ik in om organisaties te helpen hun unieke verhaal te verhelderen in visuele communicatie. Ik ben gewend om de vraag van de opdrachtgever analytisch te benaderen. Kijken, luisteren, samenvatten en doorvragen verbind ik aan inlevingsvermogen en creativiteit. Van tekst naar taal en beeld.
Leidsche Rijn gebiedsmarketing
Voor Stichting Leidsche Rijn Marketing heb ik samen met Studio Veer in 2019 een creatief concept ontwikkeld. Het doel is om dit stadsdeel van Utrecht zichtbaarder te maken voor bewoners, bezoekers en bedrijven. Dat doen we onder andere door het concept ‘ontdekken inspireert’ invulling te geven.

2020 is voor iedereen een bijzonder jaar en zal niet snel vergeten worden. Om van de nood een deugd te maken hebben we met Leidsche Rijn Marketing een boek gemaakt waarmee bewoners en bezoekers vakantie in eigen land, eigen stad, eigen wijk en eigen straat konden vieren. 144 pagina’s vol doedingen en plekken om binnen de regels te ontdekken. Staycation? Gegarandeerd geen heimwee!
Er zijn rond de 4.000 boeken verkocht op een van de 20 locaties in Utrecht en online via de webshop. Zowel offline als online is er campagne gevoerd. Met het verschijnen van het boek is een start gemaakt met online adverteren (met een zeer beperkt budget) en kende week acht een top van bijna 250.000 bereikte mensen via Instagram en Facebook.












Máximapark
Het grootste stadspark van Nederland ligt in Utrecht, Leidsche Rijn. Met 300 ha. is het bijna net zo groot als het Central Park in New York. Ik ontwerp middelen die de parkorganisatie nodig heeft om te communiceren met gebruikers van het park.












Online leeromgeving VO-Raad
De online leeromgeving voor schoolleiders en -bestuurders is gevuld met een serie animaties, interviews en schoolbordsessies. In opdracht van de VO-Raad in Utrecht heb ik deze content gemaakt in samenwerking met consultant Martijn van Velzen.






Huizer Museum
Voor meerdere tentoonstelingen heb ik posters ontworpen en ontwerpen gemaakt en uitgevoerd voor de inrichting van de tentoonstelling.




Boekontwerp Nederlandse Meeuwengids
Ruurd-Jelle van der Leij is van huis uit ecoloog en begenadigd fotograaf en filmer. Voor de film ‘Het Wad’ die meer dan honderduizend bezoekers trok, was hij vaste filmer. Tevens maakt hij boeken over zijn liefde voor vogels. Die liefde delen we en ik zijn boeken mag ontwerpen.






Tijdschrift Plus Supermarkt
Een zeer ondernemende supermarkteigenaar in Utrecht beloont zijn klanten met een tijdschrift én grote cadeaus. De reden? Hij was een paar weken dicht geweest als gevolg van een verbouwing en daardoor konden ze geen boodschappen bij hem doen. Het tijdschrift staat in het teken van klanten en medewerkers. Volledige productie in eigen beheer uitgevoerd







Koninklijk theater Carré
Carré kent drie restaurants in het theater. Voor twee ervan heb ik een concept voor de menukaarten bedacht en uitgewerkt. Dat is de Bistrokelder waar backstage beeld voor gebruikt is en ervaringen van artiesten die in het theater hebben opgetreden.
Pasta in de Nok is een compleet ander restaurant dat gericht is op de cosmopolitische medemens die na een dag werken goed wil eten in een Italiaanse sfeer. Uitkijkend over de binnenstad van Amsterdam.






Coachingspellen
Marijke Lingsma is een van de eerste coaches in Nederland geweest die coaching produkten op de markt bracht. De Coachingkalender is er daar een van en heb die acht jaar lang ontworpen. Spellen zoals het Reflectiespel en Samenspel in Team zijn andere produkten die heel functioneel zijn op de werkvloer of bij 1 op 1 gesprekken.






Strukton
Corporate en divisie brochures voor Strukton.



Synofit
Voor mensen met gewrichtsproblemen is er Synofit. Een middel dat bestaat uit volledig natuurlijke bestanddelen waarbij de Nieuw-Zeelandse groenlipmossel het meest onderscheidend is. Samen met Studio Veer werk ik aan een nieuwe lijn van verpakkingen, een website, brochures en de equivalent voor dieren.


Juicy Details
Juicy Details is een keten van juice bars achter de douane op internationale luchthavens. Inmiddels is de keten in handen van HMS-Host. Voor Juicy Details heb ik alle communicatie verzorgd van website tot kleding, van actiematige uitingen tot menubord in de shops.




AXA, marktleider op het gebied van hang- en sluitwerk
In samenwerking met Boomvanmourik in Rotterdam is de strategie en corporate identity van AXA herontwikkeld.



