Visuele communicatie

Ontwerpen en coachen zet ik in om organisaties te helpen hun unieke verhaal te verhelderen in visuele communicatie. Ik ben gewend om de vraag van de opdrachtgever analytisch te benaderen. Kijken, luisteren, samenvatten en doorvragen verbind ik aan inlevingsvermogen en creativiteit. Van tekst naar taal en beeld.

Leidsche Rijn gebiedsmarketing

Voor Stichting Leidsche Rijn Marketing heb ik samen met Studio Veer in 2019 een creatief concept ontwikkeld. Het doel is om dit stadsdeel van Utrecht zichtbaarder te maken voor bewoners, bezoekers en bedrijven. Dat doen we onder andere door het concept ‘ontdekken inspireert’ invulling te geven.

Máximapark

Het grootste stadspark van Nederland ligt in Utrecht, Leidsche Rijn. Met 300 ha. is het bijna net zo groot als het Central Park in New York. Ik ontwerp middelen die de parkorganisatie nodig heeft om te communiceren met gebruikers van het park.

Online leeromgeving VO-Raad

De online leeromgeving voor schoolleiders en -bestuurders is gevuld met een serie animaties, interviews en schoolbordsessies. In opdracht van de VO-Raad in Utrecht heb ik deze content gemaakt in samenwerking met consultant Martijn van Velzen.

Huizer Museum

Voor meerdere tentoonstelingen heb ik posters ontworpen en ontwerpen gemaakt en uitgevoerd voor de inrichting van de tentoonstelling.

Boekontwerp Nederlandse Meeuwengids

Ruurd-Jelle van der Leij is van huis uit ecoloog en begenadigd fotograaf en filmer. Voor de film ‘Het Wad’ die meer dan honderduizend bezoekers trok, was hij vaste filmer. Tevens maakt hij boeken over zijn liefde voor vogels. Die liefde delen we en ik zijn boeken mag ontwerpen.

Tijdschrift Plus Supermarkt

Een zeer ondernemende supermarkteigenaar in Utrecht beloond zijn klanten met een tijdschrift én grote cadeaus. De reden? Hij was een paar weken dicht geweest als gevolg van een verbouwing en daardoor konden ze geen boodschappen bij hem doen. Het tijdschrift staat in het teken van klanten en medewerkers. Volledige productie in eigen beheer uitgevoerd

Koninklijk theater Carré

Carré kent drie restaurants in het tehater. Voor twee ervan heb ik een concept voor de menukaarten bedacht en uitgewerkt. Dat is de Bistrokelder waar backstage beeld voor gebrukt is en ervaringen van artiesten die in het theater hebben opgetreden.
Pasta in de Nok is een compleet ander restaurant dat gericht is op de cosmopolitische medemens die na een dag werken goed wil eten in een Italiaanse sfeer. Uitkijkend over de binnenstad van Amsterdam.

Coachingspellen

Marijke Lingsma is een van de eerste coaches in Nederland geweest die coaching produkten op de markt bracht. De Coachingkalender is er daar een van en heb die acht jaar lang ontworpen. Spellen zoals het Reflectiespel en Samenspel in Team zijn andere produkten die heel functioneel zijn op de werkvloer of bij 1 op 1 gesprekken.

Strukton

Corporate en divisie brochures voor Strukton.

Synofit

Voor mensen met gewrichtsproblemen is er Synofit. Een middel dat bestaat uit volledig natuurlijke bestanddelen waarbij de Nieuw-Zeelandse groenlipmossel het meest onderscheidend is. Samen met Studio Veer werk ik aan een nieuwe lijn van verpakkingen, een website, brochures en de equivalent voor dieren.

Juicy Details

Juicy Details is een keten van juice bars achter de douane op internationale luchthavens. Inmiddels is de keten in handen van HMS-Host. Voor Juicy Details heb ik alle communicatie verzorgd van website tot kleding, van actiematige uitingen tot menubord in de shops.

AXA, marktleider op het gebied van hang- en sluitwerk

In samenwerking met Boomvanmourik in Rotterdam is de strategie en corporate identity van AXA herontwikkeld.