activiteiten: branding, interne en externe communicatie

Identiteit voor restaurant Anafora

Anafora betekent vrij vertaald dankbaar zijn. Dankbaarheid voor het feit dat de eigenaar deze kans heeft mogen benutten en mensen als gast mag verwelkomen. Het is de naam van een horecagelegenheid in het Màximapark Leidsche Rijn, Utrecht. Een prachtig gebouw waarvan het basisontwerp is getekend door Abraham Cuypers in opdracht van Heineken maar destijds nooit is gerealiseerd.
De website uit de beginperiode heb ik ontworpen als ook de fotografie verzorgd. Fotografie die zich kenmerkt door pure afbeeldingen van de gerechten die men verkocht. Daglicht, eenvoudig maar wel in een mooie compositie met een krachtig perspectief.

De uil in het logo is gebaseerd op versieringen op het dak van het pand en de naastliggende speeltuin.

Naast vormgeving heb ik in de beginjaren een bijdrage geleverd op conceptueel vlak en de manier waarop gasten het restaurant beleven en de eigenaren hier invulling aan konden geven. Hoe kun je gasten naar je toe blijven halen, wat staat er op de kaart, hoe gaat het personeel om met gasten en hoe ziet de kleding van het bedienend personeel eruit? Vragen die essentieel zijn voor een duurzame horecagelegenheid.

Recente reacties